lördag 17 april 2010

My little shoebox, smaskigt!!

Skrivet av Ulrika

Har ni sett de här papprena från My little Shoebox, Just Add Butter heter serien! Himla läckra!
Jag fick några papper från den serien i mitt senaste dt-kit. Till det kom också några läckra Prima-blommor och lite annat smått och gott!
Jag tycker att färgställningarna påminner lite om choklad, prinsesstårta och rosa karameller! Smaskigt värre!!
Det blev till några lay-outer och kort. Temat blev överlag äta, fika och baka!
Varsågoda, låt er väl smaka!

Här är en bild som egentligen inte är så märkvärdig. Tagen med mobilkameran ombord på färjan till Finland. Vi satt i baren och tog en drink!
Papper: Bazill cardstock, Half A Cup, Granny's Apron . Blommorna är Pearl Penache från Prima, bokstäverna i titeln är American Crafts thickers Bliss, glittriga och fina!


.........................................................


För några år sen då Lukas och jag hade en ledig vardag tillsammans förgyllde vi den dagen med lite bullbak!

Papper: Freshly Bake och Bazzill vit cardstock. Bakelserna klippta ur papprena Bite size och Half a cup. Blommor Prima Pearl Penache, blad Prima. Titeln skriven med American Crafts thickers och My little shoebox mini alpha.

..............................................................


Sist ut några kort gjort på spillbitarna samt de figurklippta motiven på papprena Granny's Apron och Half a cup.


Blommor Pearl Penache från Prima, bokstavsstickers från My little shoebox



Halvpärla från Kort og Godt, bokstavsstickers från Pink Paislee, Expressions Whimsies som jag chalkat blå.


Halvpärlor från Kort og Godt. Band från American Crafts Dear Lizzy-serie. Bokstäverna är thickers från American Crafts som jag chalkat rosa!

Nu är jag mätt och belåten, är ni??



2 kommentarer:

Christel sa...

Såå smaskigt, Ulrika!
Dessa papper har jag inte upptäckt förrän nu! De passar ju alldeles utmärkt till receptalbum. Hm... får nog köpa på mig några!

Jakaranda sa...

Mätt...Inte då. Blev bara mer sugen ;) Har nog hittat en ny favorit att lägga till mina andra.(Där finns även FancyPants och RoseMoka.)
Måste bli ägare till dessa härliga papper snart :)
Ha de´