torsdag 8 april 2010

Kan det bli bättre än Kaiserkraft??

Skrivet av Ulrika

Har jobbat med de läckra Kaiserkraft, serien heter Devonshire och är en härlig blandning av olika stilar tycker jag!
Jag plockade fram några mer eller mindre transparanta "plast-papper" och gjorde kortstommar av. Tyckte att det nästan genomskinliga passade bra ihop med de fina nyanserna i papprena!

Här ett kort med papprena Guinevere och Nadia från serien Gypsy Sisters av samma tillverkare.
Några vackra halvpärlor från Prima, e heter dom! Blommorna är också Prima, Cameo roses heter de, och du hittar dem HÄR!

...................................................

Ett kort med pappret Wild Violets. Bakom sitter lite turkost cardstock från Bazzill.
Som du ser har jag stansat ut ett hål i pappret på framsidan av kortet (fast inte i plasten!).
På insidan av kortet har jag därefter fäst en söt fjäril, kolla här:



Här ser du lite tydligare hur kortet ser ut när man anar fjärilen genom fönstret.

........................................................................

Sist visar jag en lay-out jag gjort med Devonshire.

Jag hade några gamla foton från en semester-resa till Paris!
Tänkte att den där underbara tagen med Eiffeltornet på passade utmärkt! Fotona visar nämligen utsikten från detta torn! På baksidan av tagen finns texten skriven.

Papper: Aurora (det gröna) och Wild Violets (den urklippta rosen). Tagen är tillverkad av Sagen Vintage Design.

Metallclips, s.k. hinge clips från Tim Holtz.

Titeln är skriven med dels småbokstäver från Adornit, och dels de stora snirkliga som är utskurna med Slicen.

Tack för mig för den här gången!


2 kommentarer:

Christel sa...

Så häftiga kort med clearstommar!!!

Christel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.