fredag 9 april 2010

Team UNC's tur att scrappa samma!

Sammanställt av Lillnettan


Välkomna hit! Som ni nog minns har vi DT-tjejer delat upp oss i två grupper där vi i vardera gruppen skapar med nästan likadana set av de glada Dear Lizzy-papperen från American Crafts. Temat för papperen är ett vårigt teparty i det gröna och mönstren är inspirerade av naturen och barndomslekar. Visst är de läckra? Som karameller...

Här ser vi hela kittet - vi fick likadana papper bortsett från tygpapperet som ligger överst i nedre raden. I tur och ordning ser vi: (övre raden) Dragonfly Dance, Beehive Brunch, Sunny Spot, Honeydew Hop, Giddy Grasshopper, (nedre raden) Friendly Fern,
Growing Green, Swallowtail Social och Garden Gala. Thickersen heter Bliss och verkar ännu inte ha lagts upp i shoppen, men de är på väg!

Ulrika:

Till denna härliga layout har Ulrika använt cardstock från Bazzill samt mönsterpapperen Sunny Spot och Dragonfly Dance. Crocheted flowers (också från Dear Lizzy) är stiligt strösslade över layouten. Ulrika är minsann en blomtjej fastän hon hävdar motsatsen. *fniss* "Knappen" i den turkosa blommans mitt hittas här.

Christel:
"Papperna i den här serien är väldigt lekfulla och färgglada och jag hittade ett foto på min dotter när vi besöker Liseberg i Göteborg. Fotot passade perfekt till dessa lekfulla papper!

Jag har klippt ut träd och moln från Growning Green och en grön "kulle" från Friendly Fern. Bakom fotot har jag använt ett tygpapper (mer om just tygpapper kommer i ett senare inlägg) som jag fransat lite i nedre kanten."

"Jag har gjort en liten tvättlina av kläder som jag klippt ut från Glitter, sunny spot. Bakom fotot ser ni även band som tillhör serien Dear Lizzy och ni hittar banden här."



"Här ser ni en liten närbild på den fransade tygkanten. De mintgröna, glittriga thickersen kommer också från American Craft, Dear Lizzy-serien."

Anneth:

"Den här layouten är enkel men frossar ändå i härliga färger! Jag har använt två lager rivna papper till bakgrund och en bit gul pappersbaksida som fotomatta. Cirklarna är utstansade ur det tygpapper som jag fick, Garden Gala, och några är satta på distanskuddar för lite extra piff. Vita glitterthickers och små Adornit-bokstäver (Whoopsy Red) fick utforma titeln. Ser ni den lilla fågeln i trädet? Den är utklippt från Sunny Spot."

"Uppe till höger lade jag till en liten rolig detalj för att balansera layouten. Vimplarna är utklippta ur "Glitter, Sunny Spot" och den söta "knappen" hittar ni här. Den rosa remsan är liksom cirkeln från det tygpapperet som jag fick. Härligt att blanda material, layouten blir mer intressant då!"

Tack för oss! Det kommer mera...





Inga kommentarer: