söndag 11 april 2010

Teamet skapar med samma papper del 2!

Här kommer min, LillBlommans, andra layout i denna pappers serie som jag gillar mer och mer för var gång jag sätter mig vid scrapbordet! Jag hittar nya färgkombinationer som jag gillar massor! Jag kan varmt rekommendera en serie som känns kul och full av möjligheter!



På påskafton försökte vi på oss att ta lite familjebilder. De blev allt annat än seriösa och skarpa men just sådana foton som är fulla av liv är jätteskoj att scrappa! Det blev en påskig layout med mycket glimt i ögat! På min layout har jag använt papperen Blissful Bunny, Raindrop rapture, Humble Honeybee och baksidorna på Lazy Ladybug och Blissfull Bunny.


Pom-pom band och Thickers från DL serien o cool kontrast mot ljuva blommor från Prima!


Här har jag använt en die cut från Dreamstreet serien Sam. Den finns fortfarande kvar i butiken och passar jättefint till dessa papper! Ni ser även en Badgies från Dear Lizzy serien!


Ibland sker sådana lustiga små saker när man scrappar! När min lo var klar synade jag den som jag brukar göra! Av en slump hade en kyckling hamnat precis i g svängen! Det ser nästan ut som det var meningen och exakt i mitten också. Det får vara kvar så, lite sött, eller hur!

Jag, Helene, har också scrappat en påsklayout. Det roliga är att vi inte alls pratat ihop oss om att göra påsksidor, men de här papprena lockar verkligen till att göra åtminstone en sida om påsken som var. Jag scrappar min vana trogen med mycket tom yta, och papprenas färger går oerhört bra ihop med kraftpapper som bakgrund.



Jag fick de röda bokstäverna som tillhör serien, fonten är urläcker och själva stilen på bokstäverna är superfin och användbar!


En Primablomma och några halvpärlor - även de från Prima - får samsas med en urklippt blomma. Jag utgick från färgerna på det blommiga ägget på fotot då jag gjorde sidan och valde dekorationer.



Ja, även min (Cillas) blev en påsklayout=) Jag har gjort mig ett påskris med hjälp av en plastblomma jag haft som bordsdekortation någongång, satt fast ett par fjädrar med band från Dear Lizzy tillsammans med tyll. Lite kitschigt, men det är nog så jag upplever påsken.



Läckra thickers som jag duttat med gul stämpeldyna.


Riset med söt spets och glimmer mist-stänk.

Nästa gång visar vi vad ni kan göra med de läckra tygpapperna ur Dear Lizzy. Missa inte det!





Inga kommentarer: