lördag 8 maj 2010

Mera Jazmyne från Bo Bunny

Skrivet av Christel

Hejsan!
Idag tänkte jag visa vad jag skapat med Bo Bunnys serie Jazmyne. Härliga färger på papperna med lite glittertouch!
Jag har använt en rund Die Cut som bas till min layout och låtit stora delar av pappret vara "naket". (lite ovanligt för att vara mig, jag brukar använda minst 3 mönsterpapper till varje layout men här ville jag att det fina glittriga skulle ligga i fokus)
Bakom fotot har jag använt Jazmyne Terrace som ger en härlig kontrast mot det gröna.

Som tillbehör till papperna finns jättefina 3D stickers i form av blommor och swirls och dem ser ni här nedan. Jag har även klippt ut blommor från mönsterpappret Jazmyne wellspring.
Titeln "YOU are simply beautiful" är skriven med rosa thickers och en tillhörande journalingstickers.
Ett litet kort fick det också bli. Nu närmar sig studenten med stormsteg och jag har gjort ett studentkort till en flicka som går ut frisörlinjen. Här har jag använt pappret Jazmyne Orginal
och en liten remsa från Jazmyne Terrance. Ringen som frisörtjejen sitter i kommer från detta stickersarket. Frisörtjejen har jag tryckt ut från nätet och det är en sk "lineart figur."
Det var allt för mig idag. Ni missar väl inte alla nyheter som ramlar in till Scrapgalen?

1 kommentar:

Lillnettan sa...

Supersnyggt! Gillar särskilt kortet, pinup-frisörskan var väldigt söt tycker jag. Du framhäver alltid papperen så fint.