tisdag 18 maj 2010

Vroooom!!

skrivet av Ulrika

Jag fick ett gäng härliga papper i mitt dt-paket häromsistens. Petra vet vad jag behöver, och anade nog att jag hade de perfekta fotografierna till de här papprena!
Det är Adornit som gör dem, och serien heter Rev'em Up.


Här har jag använt hela arket Fast Words, bara skurit lite runt kanterna och fäst det på ett svart cardstock.
Under fotografierna har jag fäst bitar av bandet Flames .
Titeln är skriven med chipboard-bokstäver som jag embossat med det läckra fluorescerande pulvret Zing från American Crafts.
Småbokstäverna är Tiny alphas från Adornit.
Till detta passar ju Imaginisces tuffa puffy stickers Speed Bumps, eller hur?!
........................................................
Nästa layout har också ett svart cardstock i botten, och hela arket Fast Ride A (förutom en liten kant runtom!).

Titeln är skriven med American Crafts läckra thickers Berry.
Bokstäverna har jag dekorerat med Pearl Maker från Waco. Missa INTE alla de läckra färgerna som finns i butiken!
Ett tufft klistermärke från Imaginsices serie Let's Roll hittade hit också!


Nu ska jag berätta hur jag gjort den lilla raden med oranga och svarta "pluppar" under fotografiet!


Idén fick jag från en artikel i den amerikanska srap-tidningen Scrapbooks Etc.
Man använder 3D-kuddar och embossingpulver! Jodå, det funkar!
Man klipper loss en rad med kuddar, förslagsvis från denna förpackning. Pilla loss skyddspappret på ovansidan.
Häll på embossingpulvret, skaka av det överflödiga och värm med fön.
Sen är det bara att placera ut dem i valfritt mönster!
Här har jag använt Zing Black Opaque och Fluorescent Neon Amber från American Crafts.


Nu måste jag dra vidare!





1 kommentar:

Christel sa...

Nä vilka häftiga papper. Dem har jag missat i shopen! Och som vanligt så gör du dem helt rättvisa! Skitsnygga layouter!