söndag 20 juni 2010

Little Yellow Shoebox och lek med UTEE

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Idag ska jag visa er en väldigt enkel layout, gjord med papper och dekorationer främst från Little Yellow Bicycles krispiga "Fresh Print Clothesline"-serie. Jag har lekt med en plastgrej från IKEA (avsedd att kunna sikta florsocker i snygga mönster över kakor) och en genomskinlig embossingdyna för att med UTEE skapa ett coolt mönster i bakgrunden.

Lite glimmer mist, blommor från Prima (tyvärr slutsålda, men sorten heter Athena) och stickers från Little Yellow Bicycle. De läckra monogrambokstäverna använde jag för att framhäva den unga damen på fotots nya namn - hon är nämligen nygift och stolt över sitt nya efternamn. De andra bokstavsstickersen är från Storyteller och är himla prisvärda och användbara om du frågar mig! Ofta är de ljust pastelliga vilket gör att man, som här, kan måla dem med zig-penna i matchande färg utan problem.

Här syns effekten av UTEE bättre.

Två små söta fåglar! Jag gillar detaljer som man kanske inte upptäcker förrän man kikat en stund.

Tack för titten! Och hörni - ni missar väl inte Petras stora midsommarrea?

2 kommentarer:

LisaVeronica sa...

kul idè! snygg lo =)

A.E.Velin sa...

Det här är alldeles, alldeles.. underbart! <3 Du har gjort det igen!

Vi har fortfarande inte besökt fotografen, men tro mig.. du är den första jag kommer skicka bilden till!

Naturligtvis vill jag ha även denna! Fantastiskt fint, verkligen. <3