lördag 12 juni 2010

Mera inspiration med Paper Girl

Igår visade Helen er en ljuvlig layout med dessa underbara papper från Paper Girl.
Jag fortsätter med att visa mer inspiration från denna härliga tjejserie. Här kommer en doptavla en som jag gjort:Basen är en canvastavla som jag satt spets runt och sedan klätt med pappret "shabby flower".
Pappret är dubbelsidigt så jag har använt mig av både fram- och baksida. Jag har gjort en liten ficka som man kan stoppa ner lite minnen från dopet. Foton i den ena kanten och i den andra har jag förberett en minnesbok där man fyller i vilka gäster som var på dopet, presenter man fick osv. Minnesboken är Melissa Frances design.

Bokstäverna som jag använt på minnesboken är rubons från American Crafts. De har ett jättefint typsnitt, tycker jag. Dessa går i brun ton men de finns även i grå ton.Namnet på dopbarnet är skrivit med chipboardsalfabet som tillhör Paper Girl serien. Övriga dekorationer har jag hittat i mina egna gömmor.
Ha nu en skön helg mina scrapvänner, och kika in imorgon då kommer ett nytt inlägg!
KRAM!