onsdag 21 juli 2010

Det sa bara klick med Bo Bunny

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Det har kommit in en ny kollektion från Bo Bunny till Scrapgalen - Block Party heter den och är en riktigt partyglad färgexplosion! Starkt blåturkost, klarrött, mörkbrunt och grönt blandas med lite lugnare baksidor. Alla papper har ett härligt distressat utseende som passar så väl till både de lite mer tuffa layouterna och de romantiska. Ååh jag älskar dem! Toppen är också att många papper går att kombinera med Bo Bunnys förra serie Mama-Razzi, och det är just vad jag har gjort här nedanför i layouten "Wow, det sa bara klick!".

Här är ett neutralt vitt papper (baksidan av Block Partys Picnic) med lite sotat utseende och med knappt synlig text insprängd här och var. Mycket snyggt! Jag har ökat på det distressade genom att gnugga in svart distressfärg längs kanterna, använda glimmer mist och masken Timeworks och även göra en distressruta i blått och grått som fotomatta.

Sedan har jag strösslat med lite dekorationer; rub ons från Mama-Razzi (är inne på mitt andra ark nu, gillar dem massor), urklippta detaljer från papperet Word från samma serie och läckra Delight Fabric Alpha Thickers som är tygklädda bokstäver. 3D-kuddar under det lilla fotot förstås.

Fotografierna på mina föräldrar, tagna någon gång på 50-talet eller början av 60-talet, tillhör mina favoriter. Det finns flera foton i samma fotoautomatstil, och på de flesta bilder försöker de att se ordentliga och snygga ut (stela leenden och raka ryggar) men ibland kan de inte hålla sig och busar med varandra i stället (mamma rättar till slipsen på pappa, hihi). Så härligt att se!

Här ser vi en av mina favoritdekorationer för tillfället; en Film Strip Ribbon från Tim Holtz. Den passar in lite varstans tack vare sin transparens, men extra bra på dessa båda Bo Bunny-serier tycker jag. Prickpapperet i revorna är förresten baksidan av ovan nämnda Words.

Tack för titten!

3 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhhhh, det här var jätteläckert! Vad mycket detaljer.... Det blir ju så sjukt snyggt med misten och de dova färgerna...

//Linda

Malin sa...

snyggt!! Grymat läckra detaljer!

Catta/ eldhexan sa...

Ja, lite sen på att kommentera är jag allt... Gillar verkligen din LO, så snygga färger och fint kombinerade detaljer!