fredag 9 juli 2010

LillBlommans 5 favoriter!

Scrapgalen har ett enormt brett utbud och jag har många favoriter bland alla produkter! Men jag har i alla fall lyckats välja fem stycken som jag tycker att ni ska kika lite närmare på!
Först ut är Adornits Minialphas. Jag har en jättebunt hemma och får nästan lite panik om ngn färg börjar ta slut. Den jag gillar allra mest är den rosa varianten. Dessa små bokstäver kan man bygga meningar av på sina layouter eller ord på kort. Otroligt användbart!
Nästa favorit är Distress refillerna. Jag har testat olika varianter av färgläggning när det gäller stämpelmotiv men återkommer alltid till Distresserna. De är pigmentstarka och kan blandas till oändliga kulörer! Dessutom kan man blanda dem i akrylfärg eller göra sina egna mister av dem.

Alla scrappare älskar väl papper? Det finns så mycket vackra att välja på men en av mina stora favoriter är October Afternoon. Hos Scrapgalen finns alltid rejält att välja på från denna tillverkare! De har en härlig retro känsla över sig och lättanvända mönster! Missa inte stickers, alfabet och så vidare.
Nästa produkt är en ny kärlek! Härliga akrylfärger! Studio färgerna från Ranger i samarbete med Claudine Hellmuth finns i 15 olika kulörer men kan blandas till 51 olika kulörer! I serien finns även Gesso, Semigloss paint, Sticky back canvas och mycket mer. Härligt att jobba fram strukturer och roliga tekniksaker! Det kommer nog att visas en hel del i Scrapgalens inspirations blogg framöver!
Sist men inte minst spets!!! Scrapgalen har tokbilliga spetsar som knappt kostar någonting per meter, enligt mig! Denna kan man t.ex sätta bakom foton, se min Ulrika lo eller dubbelt som Christel gjort på Snäckan och Elin layouten!
Rusa nu in i butiken och kolla in allt som finns där!!!!

Inga kommentarer: