fredag 27 augusti 2010

Kort till en Chic Bébè Boy!



Skrivet av Catta:


Hej på er!

Nu känns det faktiskt som att hösten är på väg med de senaste dagarnas stormande. Visst är det härligt att ta en promenad när det blåser riktigt rejält!? Helst vid havet... Och visst är det mysigt att göra i ordning en stor tekopp och sätta sig i pysselvrån på kvällen när det är mörkt och regnet smattrar på rutorna... Det tycker i alla fall jag!

När Petra la in Teresa Collins pappers-serie chic bébè boy / girl i butiken var jag inte sen med att köpa hem en hög av detta med lite snygga, matchande dekorationer till dessa! Jag har lite planer för dessa papper i ett coolt och gulligt fotoalbum till min lilla dotters första år, men de är även jätteroliga att göra kort till nyfödd, eller varför inte födelsedagskort till t ex en 1-åring?

Det här kortet gjorde jag till en liten kille för att hälsa honom välkommen till världen:

framsidan:


Papperna jag använde var fram- och baksidor av heter "Fleur de lis" och "Leopard". Visst är de läckra!?

insidan:


Jag lyckades göra ett kort som inte går att stänga helt eftersom jag använde 3d-kuddar och utstickande rosor på insidan, men det får väl stå halvöppet... :)
Den fina tagen är utklippt från ett ark som du hittar här, och i butiken finns det fler läckra dekorationer som hör ihop med kollektionen! Namnet är skrivet med stickers som du hittar i butiken här. Papperna behöver egentligen inte så mycket extra pynt eftersom de är så fina i sig, men jag satte på lite spets, knappar, blommor, halvpärlor och brads som jag hade hemma.

Pyssla lugnt!

Kram! Catta

1 kommentar:

memme sa...

Jätte fint kort. Tufft och gulligt på samma gång. Nyfiken var du har införskaffat stämpel på framsidan?