lördag 7 augusti 2010

Teresa Collins - Chic Bébé Girl

Vilka härliga söttuffa serier Teresa Collins har kommit med. Jag fick en bunt av Chic Bébé Girl som givetvis går i rosa. Petras krav var att bebisbilder skulle scrappas. Mina bebisar är ju rätt stora så jag fick leta djupt i mina lådor.

För att binda ihop layouten har jag kladdat med Studios akrylfärg Painterly pink runt ytterkanterna på den vita cardstocken, runt fotot, den urklippta journalingrutan och på fotomattan som är embossad med Tim Holtz Damask & Regal Flourishes set. Jag har även mistat med Glimmer Mist Chalkboard Strawberry Shortcake. Gillar det kritade resultatet.



En miniranka från Prima (REA 50%!!!) som jag mistat med Slate och byggt på med lite minirosor och svart Pearl Maker.



Några remsor av de fina papperna ur serien. Ett litet tips är att stansa ut, t ex hjärtan, på rad och sedan låta de utstansade bitarna gå igen någonstans på layouten. Jag har satt ett par hjärtan med en bandstump uppe i hörnet.



Redan imorgon är jag tillbaka igen;)

1 kommentar:

Christel sa...

Jättefin layout! Härligt att se dig kladda lite! Är det den nya kursen som gett inspiration?