onsdag 27 oktober 2010

Alla regnbågens julfärger

Skrivet av Catta:

Vilken färg förknippar du med jul?  Den första färgen som dyker upp i mitt huvud är så klart den tomteröda färgen. Men vilka julfärger gillar du bäst? Vitt, silver och guld kanske? Eller varför inte lila? Det har varit mycket lila och till och med svart på juldekorationerna de senaste åren! Så jag bestämde mig för att julen kan ha vilken färg som helst och gjorde ett julkort därefter!
 
Motivet är ett av de nya julstämplarna från Skymning Design och som du strax kan hitta i butiken. Här har jag färglagt dagdrömmande Miranda och månen med akvarell på tub.


Pappret heter stjärnhimmel och är från Pysselgumman-väntan på tomten. Samma papper klippte jag en remsa av och flätade in på nederkanten av kortet. Jag strödde ut ännu mer stjärnor på himlen med stämplade och utklippta stjärnor och dekorerade med en blomma i passande färger. Här och där sitter det ursöta brads i form av stjärnor, dessa kommer in i butiken inom kort och är från YouDo!. Fina alfabetsstickers hittar du också i butiken! Här använde jag stickers från Storyteller.

 Men för att inte tappa bort mig helt i de "ojuliga färgernas värld" tillverkade jag också ett kort i lite mer traditionell stil. De här underbara papperna från Ladybug and friends-The Christmas Quilt heter under the blanket samt handmade with love och liknar tyg och jag kunde inte låta bli att spinna vidare på textiltemat och körde några sömmar på maskin på kortet.


Även på detta kortet har jag använt de nya stämplarna av märket Skymning Design: grankvistar och hjärtan som man kan placera längs en kant, i hörn, runt en text eller ett motiv. Under hjärtana i hörnet syns en liten bit av wellpapp.

Visst är det härliga julpapper Petra har skickat till mig?! Och det bästa av allt är att jag har en hel del kvar och ännu fler nya "skymningstämplar" att visa nästa gång jag dyker upp i här i bloggen!

Tack för titten!
Kram! Catta

Inga kommentarer: