torsdag 7 oktober 2010

Härliga Glittriga MME

Skrivet av Christel:

Tjingeling!
Ni har väl inte missat MME Lost and Founds 4 härliga glittriga pappersserier????
Jag är fullkomligt förälskad i dem!
Ja, jag vet att jag är tjatig men jag kommer hålla på att tjata ett tag till ;)
Min stora son älskar att bli fotograferad (fast det erkänner han inte själv)
Här har jag gjort en layout från vårt besök i huvudstaden i somras. Vi promenerade ute på Djurgården en kväll och nere vid hamnen knäppte jag dessa foto.
Papperna som jag använt kommer från serien Portobello Road och jag har försökt fånga upp temat hav och båtar genom dekorationerna på layouten: Titeln: You are such a handsome young man" kommer från ett glitterstickers ark som tillhör serien Portobello Road. Wellpapp pilen kommer från ett wellpappark som du hittar här.
På denna bilden ser man lite av de häftiga glitterdetaljerna som finns på papprena. Det är svårt att göra papprena rättvisa på bild då glittereffekterna inte syns lika bra som irl. Jag har klippt ut en liten journalingruta från ett av papperna i serien och sedan har jag lagt en bit wellpapp bakom fotot. Wellpapp ark finns i butiken i olika färger och det bästa av allt är att de är syrafria. Jag tvivlar på att det wellpapp som man kan hitta i vanliga affärer eller på pizzakartonger är syrafria och använder man det på sina layouter så kan färg och foto på layouten förstöras efter några år. Så det är bra att papperstillverkarna tagit fasta på att wellpapp blivit populärt att använda på layouter och kommit fram med ett syrafritt alternativ!
Jag har använt en bit av ett fiskenät och lagt över en del av layouten och sedan dekorerade jag med några snäckor och en tag som suttit på något av min sons klädesplagg.
De små tagsen med rött runt kommer från en gammal serie MME som jag hittade i mina gömmor.
Det var allt från mig idag!
Kram på er och scrappa lugnt!


Inga kommentarer: