fredag 8 oktober 2010

Fantastiska Lost and Found!!

My Minds Eye har verkligen lyckts när de tagit fram en serie som heter Lost and Found! Serien innehåller inte mindre än fyra olika kollektioner alla i olika färgsättningar och massor av glitter! De fyra olika heter Madison Avenue som går i rosa och brunt, Market Street går i rosa och turkost, Portobello Road går i beige och en grå/turkos/ljusblå ton och sist har vi Union Square som går i svart, rött och beige. Totalt innehåller Lost and Found inte mindre än 88 olika produkter varav 36 dubbelsidiga papper och resten olika dekorationer allt från diecuts till knappar!

Det kan vara svårt att få fram hur vackra dessa papper och dekorationer är på bild men jag har gjort ett försök i alla fall! Ena sidan på papperna är utan glitter så man kan välja själv hur mycket ens sidor ska glimma och glittra!

I botten har jag använt ett svart wellpapp i 12x12 och ovanpå det Love-Beutiful från market Street serien. Jag har sytt en söm runt scalloped pappret i svart. Vimpelraden har jag klippt ut från pappret Party-Celebrate och likaså Celebrate texten.

Ovanpå vimpeln som jag fäst med 3d kddar har jag använt min favoritfont från American craft och den heter Nutmeg. Runt varje vimpel sitter lite glitter! I ändarna på vimpelraden fäste jag rutigt band och knöt ganska stora rosetter. Ni ser även mina sömmar här också. Jag har skarvat ihop Party-Looking glass med Party-Celebrate. För att få lite kontraster mellan de olika lagerna har jag använt svart cardstock.

Jag ville använda dekorationer som passade i stil och i svart så jag fick helt enkelt göra egna blommor. Dessa gör du lätt genom att först stansa en lång remsa och sedan vika som en smäll-karamell. Fäst ihop till en cirkel och tryck ner mitten på en limklutt. Ovanpå blommorna har jag sedan stansat ut stjärnor och en scallopd cirkel och sist färst svarta halvpärlor på.

Med Adornits miniafabet kan man ha mycket skoj! Undertitlar och journaling gör du lätt med alla olika fonter och färger som finns att välja på i butiken!
Hoppas att du blev lite inspirerad nu! Jag har en hel bunt av dessa godbitar till papper så det kommer mera kan jag utlova! Många kramar från LillBlomman!

2 kommentarer:

Pinklady 68 sa...

Wow, så lekker LO!!
Stilig satt sammen med mange herlige detaljer!!

Klem Laila.

Jozebelle sa...

Gillar blommorna och enkla var de ju med!

LO är ju så välbalanserad och färgerna passar så fint ihop. Jättesnyggt, Ullis!