måndag 18 oktober 2010

Skojigt att använda Sticky back canvas!

Hos Scrapgalen hittar ni mycket och roliga teknikartiklar att piffa till era projekt med! Från Ranger finns Studio produkterna som bland annat innehåller Akrylfärger, penslar och Sticky back canvas som jag tänkte visa lite idag. Jag ska visa hur du kan föra över ett mönstrat papper till Sticky backen och göra ett eget tygpapper. Hur coolt som helst!

Du behöver Sticky back canvas, mönstrat papper, en sax, sprayflaska, kreditkort och om du vill Studio Multimedium.

Jag använder ett dubbelmönstrat papper från Echo park- Merry Christmas. Klipp till en lagom stor bit av både papper och Sticky backen.

Vänd Sticky backen och dra bort skyddsfilmen så det klistriga kommer fram.

Lägg pappret på klistersidan med den sidan du VILL ska synas sedan nedåt. Dra med kreditkortet så det fäster ordentligt. Sedan gör du med lite lätt hand skåror i pappret som syns uppåt.

Nu ger du det hela en rejäl dusch med vatten och börjar gnugga lite försiktigt så den övre ytan av pappret gnuggas upp och försvinner. Spraya mer vid behov. Simsalabim!!! De andra mönstret kommer fram och har en snygg tygstruktur.

För att få bort det sista av skräpet kan du ta en klick med Multimedium matt eller gloss, helt efter tycke och smak och gnuggar in helt lätt. När canvasen torkat kan du börja leka med ditt nya tygpapper.

Jag ville bara visa vilka söta broscher jag gjort med denna tekniken! Har ni några frågor så svara jag gärna på dem! Många kramar från LillBlomman!


2 kommentarer:

Catta/eldhexan sa...

Vilken häftig teknik! Det var ett väldigt bra och informativt inlägg :)

Lillnettan sa...

Häftigt! Måste testa!