tisdag 19 oktober 2010

Julkort med nya stämplar från Skymning Design

Skrivet av Catta:

Goddagens!

Som vi redan skyltat för här i bloggen så är det nya stämplar från mitt stämpelmärke Skymning Design på väg in i butiken! Här kommer en liten aptitretare, två olika kort med Miranda där hon står och beundrar en snöflinga på sin vante:

Framsida:

Insida:
Till kortet ovan använde jag lite spillbitar av BoBunnys halloweenpapper (!) Spiders. Visst ser baksidan lite vintrigt ut? För att öka på det isiga och vintriga använde jag silverpenna och silvrigt glitterlim här och där. Den vackra rosen är Love Letter Roses-Tiger Eyes och bladen klippte jag ut ur svart wellpapp. Band, snöflingor och spets är privat dekoration.

På nästa kort använde jag väldigt sparsamt med papper och dekoration och lät motivet stå i fokus. Runt om Miranda har jag maskat in ett hjärta som också är en ny stämpel från Skymning Design. I ena hörnet av kortet har jag ritat ett mönster för hand (visst är det härligt att improvisera lite ibland!) och i nedre högra hörnet har jag skrivit "God Jul" med jättefina alfabetsstickers som heter Tiny-alphas Multi Red.


Miranda och hjärtana är färglagda med akvarell på tub och snöflingan gjorde jag vit med Sacura-penna. I mitt huvud är Miranda en goth/rock-tjej med svart snedlugg och mycket svart på kläderna, men det skulle vara så himla kul att se era färgläggningar på henne!!!

Ha det så gott!
Kram! Catta

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Supersnyggt, och så fina färger!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh så fina!!!

Lillnettan sa...

Mums! Älskar att se din färgläggning!