tisdag 2 november 2010

Jul med Skymning Design

Skrivet av Christel:

Hejsan!
Nu börjar det nalkas jul och julförberedelserna är i full gång! (iallafall julkortstillverkningen!)
Jag har gjort ett sk. ljuskort efter en beskrivning på StampArtic. Jätterolig att göra och ett lite annorlunda julkort/julgåva. Papprena som jag använt är från Echo Park:s julkollektion och den underbara julstämpeln kommer från Scrapgalens egna stämpelmärke Skymning Design. Här ser ni stämpeln i närbild. Visst är hon söt, lilla Miranda, där hon sitter uppflugen på månen?
Insidan på ljuskortet ser ut så här. God Jul stämpeln är från Vilda Stamps. Förvaringsasken rymmer 6 st. värmeljus.
Den här kortvikningen gav mersmak och när jag ändå hade vikningen färsk i minnet passade jag på att göra ett kort till :)
Även på detta kort har jag använt papper från Echo Park:s julkollektion.
Textstämpeln som jag använt kommer från Inkido.
Här har jag dekorerat med Jenni Bowlins söta chipboardknappar och en utklippt gran från ett av papperna från Echo Park.I granens topp har jag fäst en metallstjärna från Kort og Godt.
Här ser ni en närbild på chipboardknappen:
Insidan ser ut så här:

Till er som ännu inte har börjat med julkortstillverkningen:
Det är dax nu! In i webshopen och handla julpapper innan de tar slut!
Till er andra som håller på för fullt med era julkort:
Testa denna roliga vikning! Ombyte förnyar!
Kramar från Christel

1 kommentar:

Cath. sa...

Väldigt fina julkort! Just den vikningen av ljuskort har jag inte gjort så den måste jag så klart testa!