torsdag 13 januari 2011

Vackra Maja Design

När Petra bad mig att själv välja papper från Maja Designs vackra kollektion "Ska vi ta en fika?" så valde jag papper som gick åt lila. Främst för att det är en färg som är lite svår att scrappa i, tycker jag. Och sen även för att jag bara har söner ;-) Det är ju lite roligt att scrappa i andra färger än blått, rött och sånt oxå...

Så idag visar jag upp en babysida i lila och rosa till en pojke, till och om lilla Aston för 2 år sedan på dagen faktiskt. Kanske en smula okonventionellt, men vadå? Jag gillar det ;-)


Såna här fina färdiga titelstickers är ju läckra, eller hur? Denna är från Glitz, och är såååå fin!


Material jag använt:
Papper: Maja Design "Ska vi ta en fika?"
Mist: Tattered Angels Chalkboard (vit)
Glitterlim: Stickles (lila)
Dekorationer: Glitz (journalingruta), Glitz (rubrik), Storyteller (minirosor), Pink Paislee "Artisian elements" (bård), YouDo (guldknapp), halvpärlor*
Stans: Martha Stewart "Doily Lace"*
Bokstäver: Basic Grey*

*privat

Inga kommentarer: