onsdag 12 januari 2011

Lika men olika

Skrivet av Ulrika

Här kommer två layouter med fler av My Minds Eyes härliga glittriga papper, denna gång från serien Lost and Found/ Portobello Road!
Den här gången har jag gjort så här: Jag valde ut fotografier som var helt olika i stilen men scrappade dem med likadana papper i botten, och med samma design på layouten. Men jag tycker att de är lite olika ändå! Eller...?

Först ut en layout med ett fotografi av mig för ca 15 år sen! Jag var nykläckt polis och tjänstgjorde under Vattenfestivalen i Stockholm. En barnfamilj på besök från någon annan del av landet ville så gärna ha ett fotografi av sina små pojkar tillsammans med en polis. Klart man ställer upp!
Dessa grabbar torde alltså vara i 20-årsåldern nu, nån som känner igen dem?


Pappret i botten heter Boy-Dapper Dots och har tufft taggad kant och en glittrig swirl i ena hörnet.
Bradsen jag använt kommer från ett set med brads och blombrads som tyvärr är slut i denna färgställning, men som finns i andra fäger, kika här!

Som fotomatta har jag en bit kraftfärgad cardstock och under det ett vitt cardstock som jag mistat och stänkt färg på med Tattered Angels mister.

Journaling-tag bakom fotot från Canvas Home Basics, titeln skriven med thickers från American Crafts och Tiny Alpha från Adornit.
Just denna modell är slut, men kolla här på alla andra sorter!





Här kommer sen nästa layout. Med foton från 60-talet på min snygga mamma! :-)


Samma papper i botten, som sagt.
Här har jag mistat en bit vit cardstock med silverfärgad mist och sedan stänkt med svart mist på det.

Nedanför fotona sitter en remsa av det glittrigt läckra pappret Buddies-Perfect. 
En brad och de små Tiny Alpha är fästa på en bit av pappret Boy-Cowboy.


Nå, blev de lika eller olika tycker ni?
Lämna gärna en kommentar! Vi på Scrapgalens dt ääälskar sånt! ;-)




1 kommentar:

Cards By MI sa...

Supersnyggt! Det är lika men ändå olika tack vare olika färger på detaljerna. Kanon!
XMarie