torsdag 31 mars 2011

Presentpåsar i olika tolkningar!

Idag tänkte fyra av oss i teamet visa vad fint man kan skapa av de presentpåsar som finns i butiken bland nyheterna. Vi har valt fyra olika teman på våra påsar och hoppas kunna inspirera er att göra personliga gåvor. Visst är det lite extra speciellt att kunna överlämna en gåva som är fint inslagen. Påsen kan ju sedan användas att spara minnen i av mottagaren.

Ulrika har valt påsken som tema på sin påse.



Denna blir perfekt att ge bort en liten påskpresent i. Älskar den gula färgen på påsen! Kolla också på den användbara stämpeln med texten "Påskhälsningar", den används till årets alla påskkort kan jag avslöja!

Materiallista:
*Påse från YouDo
*Papper från Jillibean Soup, det blå heter Fresh Cilantro, och det gula heter Lime Wedges.
*Diecut-ram från Inkido som är chalkad runt kanterna
*Textstämpel från Vilda Stamps
*Dekosar: Påskris samt hare, korg och ägg från YouDo


Christel har valt våren som tema på sin påse.

I påsen tänker jag stoppa i en massa fröpåsar och trädgårdstillbehör att ge bort till mottagaren. Papperna som jag använt att dekorera påsen med är från Jilliebean Soup och är härligt färgglada.



Jag har dekorerat både fram och baksida. För att hålla ihop påsen har jag satt sidenband i vardera sida. Till Jilliebean Soup papper finns jättemånga roliga tillbehör som jag valt att använda som dekorationer. (se materiallistan)



Nedan följer lite detaljbilder:






Materiallista
Mönsterpapper: Jilliebean SoupBlossom Soup Corn Kernels och Blossom Soup Anejo cheese
Dekorationer: Diecuts arket Blossom Soup Pea Pod Parts, Blingpärlor från YouDo, Blad från YouDo, Pistiller från YouDo, Sidenband*, Blommor*
*=Privat


LillBlomman visar vad hon skapat av den härligt blå påsen.

Det är många i min bekantskapskrets som har pojkar så denna påse kommer snabbt att komma till användning!



Jag har använt en färdig tag från cardstock stickers arket från Bo Bunny. Jag fodrade den med cardstock och stansade ett hål att fästa rosetten i.



På min påse har jag använt Rub-ons figurer och utklippta figurer från mönstrat papper. Raketerna fäste jag med 3d kuddar för att få lite roligare effekt. Jag har också sytt på bårderna så påsen känns arbetad. Sist stansade jag ut små stjärnor i olika mönster papper i två lager och satte orange knappar på.



Materiallista
Mönstrade papper: Bo Bunny Blast off- Blast off, Aliens, Arcade.
Dekorationer: Bo Bunny Cardstock stickers, sidenband*, Knappar*, Bo Bunny Rub-ons.
*=privat


Cillas
påse blev något att stoppa bröllopsgåvan i.

Än har jag inte blivit bjuden på bröllop i år, vännerna är väl för gamla och barnen för unga, men om jag blir så har jag inslagningen av presenten klar. Det känns skönt, jag brukar ha en tendens att vänta till sista sekunden annars.





Jag har mistat You Dos blommor till rätt nyans och målat die cut ramen med akrylfärg.



På tagen har jag stämplat med Inkidos fina stämpel Något lånat. Ett par söta ringar från You Do är med och dekorerar.

Materiallista
Påse: Medium Bag White
Mönstrat papper: BoBunny - Gabrielle, Cut outs och Fairest
Dekorationer: Inkido - Die cut ram, You Do - Blommor White Wedding, Pistiller, Dew Straw, Pearl Stickers, Buttons Wedding Rings, Tag*, Sidenband*, Tyll*
Stämpel: Inkido - Något lånat
Accenter och Effekter: Glimmer Mist Kit - Sand & Surf, Studio akrylfärg - Traditional Tan, Fluid Chalk - Chestnut Roan

Inga kommentarer: