tisdag 19 april 2011

Bo Bunny Gabrielle

Igår visade DT Ulrika er vad hon skapat med Bo Bunnys Timepiece kollektion. Idag tänker jag bjuda er på lite inspiration från Gabrielle kollektionen. Jag har gjort en layout från min pappas ungdomsår. Fotona är tagna när han ligger i lumpen och året är 1960. Här har jag lagt mönsterpappret bakom cardstocken. Cs:en är fastsydd med maskinsöm och stämplad lite här och var utmed kanterna. I ett av hörnen har jag gnuggat fast en fjäril från tillhörande rubonsdekorationer till Gabrielle serien.
Jag sydde fast årtalet ovanpå en liten bit gammalt bokpapper.
Bakom fotona har jag mistat kakpapper i 2 olika nyanser Glimmermist och sedan har jag målat wellpappramarna med lite gesso och sytt fast alltihopa med lite maskinsöm. Som liten extra rolig detalj använde jag små mynt som jag färgat in med chalkboard och en gammal klockrem.
Materiallista: Bo Bunny Gabrielle Unwritten, Gabrielle rubons, Wellpappramar, Timepiece glitter chipboard dekorationer "Father", Spets, Thickers Prima*, Kakpapper*, Blingpärlor, Gesso, Glimmermist, Chalk, små mynt*, Klockrem*

* =privat


Det var allt från mig idag!

Scrappiga kramar från Christel


1 kommentar:

AnnaB sa...

Suuuupersnyggt...! Klockarmbandet är ju hur snyggt som helst!