lördag 16 april 2011

Liten canvastavla

Det känns toppenkul att vara här hos Scrapgalen och idag kommer mitt allra första lilla bidrag till bloggen. Som Petra skrev kommer jag att mjukstarta mitt uppdrag och just nu "bor" jag på sjukhus, förhoppningsvis i knappt 5 veckor till, innan det är bebisdags. Jag har förstås packat med mig massor med scrapgrejor för att få tiden att gå och jag började med att göra en canvastavla, som nu pryder väggen här i mitt lilla rum.

Jag började med att måla kanterna och hörnen på min canvasduk med Glimmer Glam (Espresso). Wellpappramen målade jag först lite slarvigt med vit Studio akrylfärg, så att det röda fortfarande lyste igenom här och där. När färgen torkat målade jag igen, med Glimmer Glam Espresso. Jag har hört så mycket bra om Studio akrylfärg och nu efter att ha provat den själv för första gången måste jag hålla med! Den är tjock och härlig och kändes jättebra att jobba med.

Det lilla canvashjärtat färgade jag med Chalkboard Glimmer Mist i färgen Strawberry Shortcake och sedan har jag stämplat ovanpå när färgen torkat. Jag har även färgat den söta lilla klädnypan med samma mist.

Den lilla tagen har jag först målat vit och sedan sprayat med Glimmer Mist Key Lime. Även den stora tagen har fått samma färg och så har jag använt en stämpel ovanpå. Jag petade in en supersöt minipåse bakom den stora tagen och knöt jutesnöre i båda tagsen och på ett ställe runt wellpappramen.



Jag använde Studio Multimedium Gloss till att limma fast allting på min canvastavla och det fungerade utmärkt. Till sist dekorerade jag med några små halvpärlor från Bo Bunny.



Materiallista, scrapbooking-www.scrapgalen.se:
Mönstrat papper: Glitz design
Färg: Glimmer Glam Espresso, Studio Akrylfärg Blank Canvas, Chalkboard Glimmer Mist, Glimmer Mist Key Lime
Dekorationer: YouDo Wellpappram, canvashjärta, miniklädnypa, minipåse, kraft tags med jutesnöre, Bo Bunny Gabrielle Jewels
Övrigt: canvastavla, Studio Multimedium Gloss

Jag hoppas att ni blev sugna på att göra egna små tavlor nu! Ha en toppenbra helg! Kramar!

3 kommentarer:

Pysselbus sa...

Läckert, Anna!!

Kram
Linda

Liola sa...

Jättesnygg!!

Ulrika sa...

Ja, det var en bra inledning på din "karriär" hos Scrapgalen! Mysigt att ha den där tavlan hos dig nu!