söndag 17 april 2011

Rävar bakom öronen?

Idag är jag tillbaka med ännu mera från Bo Bunny. Denna gången har jag arbetat med den underbart vackra Gabrielle kollektionen. Mitt foto är inte ljuvt utan mer full i sjutton men jag tycker att det ger en kul kontrast till papperna.


Dessa papper är ju lite svåra att sätta saxen i då de är så otroligt fina men man får ta ett djupt andetag så går det. Jag klippte ut den stora fjärilen från pappret Elegance och använde den som fotomatta. I botten använde jag den bruna sidan av Romance pappret och sydde dit en remsa av det turkosa på det bruna. Jag använde också mina scallopedkanter från cirkeln med klockan i från Timepiece här.

På en av de fina stickersen på arket Grow love fanns det textstrippar som jag klippte ut och använde här. Jag har också klippt ut Fjärilar från Elegance pappret och använt stickers strippar. De små prickarna har suttit i scalloped strippen.

Vill man ha blommor som matchar perfekt är det en god idé att göra dem själv av samma papper som du använt till din layout. Här använde jag de användbara Retro puncharna till mina blommor. Under de turkosa blommorna har jag gjort blad eller blommor av ytterkanten av pappret Mocha die cut. Här och där stack jag in några Pearl pastiller från You do. Jag känner mig alltid lite extra glad när jag lyckats göra lite egna blommor på mina layouter. Det blir en härlig mix då.

En väldigt enkel dekoration gör du genom att stansa ut en cirkel i Cardstock och sedan fästa en av de söta cirkelfjärilarna i.

Materiallista, scrapbooking-www.scrapgalen.se
Mönstrat papper-Bo Bunny Gabrielle Mocha, Gabrielle Romance, Gabrielle Elegance, Bo Bunny Timepiece Clockwork.
Dekorationer: You do pistiller, Bo Bunny Gabrille combo stickers, Gabrielle Grow love cardstock stickers, Mini rosor*
Fonter: Thickers*, Minialfas Glitz.

Hoppas att ni blev lite inspirerade att skapa med Bo Bunny! Många kramar från LillBlomman!

2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Wow! Så mycket fina detaljer och härliga idéer! Tack för inspirationen!

Kram
Linda

Anonym sa...

Jag gillar när det är lite "klurigt " och med humor ;) Den är jättesnygg ! Ha en härlig dag, hälsn. Diana