tisdag 26 april 2011

Min son Stålmannen

Mina barn har alltid älskat att klä ut sig! Som jag berättar om på denna layout så har de föreställt alltifrån Bamse till Batman!
Jag har ju såklart alltid varit redo med kameran när de haft sina dräkter på sig, och den gången Pontus gick runt en hel dag som Stålmannen var inget undantag!


Jag började här med ett svart cardstock som jag stänkte ner med Studio akrylfärg. Ett tips är att blanda lite färg med några droppar vatten så blir det så där lagom rinnigt och fungerar då att stänka med!
Jag har också som en extra effekt rundat hörnen på layouten med en hörnstans.

Materiallista, scrapbooking - www.scrapgalen.se :
*Mönstrat papper: BoBunny Blast Off Stripe (baksidan) samt Cut Outs, ur vilket jag klippt ordet   
  "You're a star" och de lilla dekosen med månen och stjärnorna
*Chipboard-stjärnor, BoBunny Blast Off Layered Chipboard Stickers
*Sticker i form av en pil: BoBunny Combo stickers
*Akrylfärg, Rangers Studio Paint
*Titelbokstäver, Tiny Alpha från Adornit samt thickers från American Crafts som jag chalkat (privata)

Inga kommentarer: