söndag 10 april 2011

Minialbum med Bo Bunny Timepiece

ÄNTLIGEN!



Äntligen kom den pappersserie som jag gått och väntat på! Bo Bunny:s Timepice!

Tydligen så har fler än jag väntat på dessa papper för de har tagit slut med raketfart i webshopen!!! Men - Petra ska försöka få tag på fler och försöka fylla på lagret igen.

Jag har haft ett projekt länge i tankarna men inte hittat de rätta papperna som passade för ändamålet men så nu äntligen fick jag göra mitt minialbum, ett Heritage, från mina föräldrars ungdomsår. För säkert 2 år sedan köpte jag en paketsats till en fönsterlåda och denna limmade jag ihop och klädde med Timepiecepapper. Det bästa med denna serien är att det finns så många roliga tillbehör till. Stickers, knappar, chipboards osv. Ett av papperna innehåller små roliga citat som jag har klippt ut och dekorerat med på albumssidorna.

De första bilderna nedan visar asken som jag ska förvara minialbumet i: Minialbumet har jag ritat utefter en mall på hård kartong och sedan klippt ut och klätt med Timepiece papper. På framsidan sitter ett citat från pappret Cut outs, en utklippt klocka från pappret timepice, tillhörande knappar och jutelappar. Dessa dekorationer följer som en röd tråd genom alla sidorna i albumet.Visst blev det fint? Jag är så glad att jag äntligen fick klart detta projekt och att papperna och dekorationerna passade så bra till.





Hoppas att ni också blir inspirerade till att skapa något Heritage. Det blir ett fint minne.



Scrappiga kramar från Christel

5 kommentarer:

Lena sa...

Ditt album är supersnyggt. Jag älskar dessa papper. Tack för inspirationen. Kram Lena

Jenny sa...

vad fint de blev! papprena passar perfekt!!

~ Sophia ~ sa...

Helt underbart minialbum! Såå fint gjort och med en massa läckra detaljer.

Jozebelle sa...

Hur underbart som helst!!!!

mrsb sa...

Urläckert!!