onsdag 18 maj 2011

Mahlins färgsprakande kurs!

Först vill vi tacka Mahlin, Mahlin med H, för en härligt inspirerande kurs. Mahlin började med att presentera sig och det fick vi andra också göra. Vi fick dessutom klura ut något som vi tyckte om som börjar med vårat namns första bokstav. Jag fuskade lite och använde hela mitt namn- Ulrika Blomfelt tycker om Blommor!

Vi fick prova på att jobba på det sätt som Mahlin gör när hon skapar sidor. Hon väljer ut sina dekorationer först, placerar ut dem och leker med färger osv. Sist väljer hon sedan ett foto som oftast stämmer in på känslan i layouten och inte vad som passar i färger. Detta var en stor utmaning för många men som så ofta är en utmaning väldigt inspirerande. Vi satte upp alla kursalster på en vägg efter att vi var klara och väggen blev en färgsprakande vitaminkick! Jag stod länge och beundrade alla alster som var helt fantastiska allihopa!

Nu tänkte vi i teamet som var med på kursen visa våra alster som vi skapade på kursen med Mahlin.

Cilla:


Ullis/LillBlomman: Det var spännande att jobba på det sättet Mahlin gör och låta layouten växa fram. Jag hade nog kunnat sitta väldigt länge och pilla med detaljerna men jag känner mig nöjd med min färgsprakande sida.





Ulrika:
Jag var lite "arg" på Mahlin för att hon inte lät mig välja foto innan jag började skapa min layout... ;-) Men jag insåg att hon hade en mening med det, och det var jättekul att bli utmanad på det sättet!
Jag är nöjd med min layout, och tyckte att det var skoj att arbeta fram den! Det blev mycket färg och många detaljer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vad glad man blev av att se de där alstren och så fiffigt att börja med dekorationer man tycker om !!!
Jag har börjat scrappa med barnen ( de vill göra samma sak som mamma )och då får man många nya synvinklar vilket är bra och roligt..det blir inte alltid som man tänkt sig ;)
Kram till er :D
Diana

Mahlin sa...

Jaaa.. ni var så duktiga trots "ilska".. hihi.. Nej men.. man blir glad av att kika på dom och man upptäcker detalj efter detalj när man kikar noga.. TACK tjejer för att ni var med och lät er utmanas!