onsdag 15 juni 2011

Kitschy Kitchen i rött!

Jag gillar verkligen Melissa Frances alla serier och Kitschy Kitchen är inget undantag! Lagom klara färger och söta mönster, lättjobbat!

Fotot är från våran sommarstuga uppe i Dalarna som fanns i "våra" ägor på sjuttiotalet. Bredvid fanns en hage där den stora fina hästen Pärla gick och betade. Jag blev en hästtjej tidigt och bevisligen redan innan jag fyllt två.
Jag valde ett mönstrat papper som bakgrund och jobbade med två olika rutiga närmast fotot.

Till Kitchy Kitchen finns superfina die-cuts. Dessa skulle man kunna tro att jag haft Gesso på men jag har ett annat tips idag. Dessa die-cuts är lite blanka och då kan du ta en nagelfil och matta ned dem lite. Blir supersnyggt!

Och så har vi dessa rara blommor från Petaloo som jag knytit en rejäl rosett runt. Det är två olika rankor och lite lösa som jag satt ihop.

En detalj som skapar lite struktur är wellpapp ramar. Här har jag använt en rund i kraft färg som jag haft lite Gesso på.

Att leka med olika typer av fonter skapar direkt ett roligt blickfång.

Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Melissa Frances Kitschy Kitchen.
Dekorationer: Petaloo blommor Mini Cantebury, Petaloo ranka Berry Picks red, Petaloo baldranka*, Wellpapp cirkel och tag, Die-cuts, spets, randigt band*.
Färg och effekter: GessoVerktyg: Fil, edgescraper.
Fonter: Stickers, Glitz Mini alfa, Chippis alfa.
*=privat

Många kramar från LillBlomman!

2 kommentarer:

Annette sa...

Vilken härlig LO! I min nästa beställning av scrapsaker skall absolut gesso komma med, det här var så snyggt! Gillar verkligen att doodling är tillbaka, det var så snyggt med ramen runt LOn och på textetiketterna. Kram

Jozebelle sa...

Underbart!!!!!