tisdag 14 juni 2011

Skymningsfåglar

När jag gjorde följande kort hade jag en ljummen sommarkväll i tankarna: rosa himmel, mjuka moln och fågelsång.  Så här blev det:




















"Fåglar på kvist" heter stämpeln  från Skymning Design. Visst är de söta där de sitter och myser bland blommorna på kvisten? Själv är jag lite kär i motivet! Jag färglade dem med akvarell på tub, men var tydligen inte helt fokuserad för jag glömde bort fåglarnas fötter! Men ni kan ju lådsas att de är brunorange. ;)

 Jag gillar det här mönsterpappret från Jillibean Soup, tycker det är så snyggt med papper som har text. Men den här gången ville jag göra någonting annorlunda! Med rosa och blå studiopaint samt vit hobbyfärg duttade jag fram lite moln så att texten på det blev lite diffus men inte helt osynlig. Sedan misshandlade jag pappret en aning för att få det lite knöligt. Ett par vändor med symaskin blev en tunn ram runt motivet. Det lilla kuvertet hittade jag på en egen liten vikning för. I kuvertet sticker ett litet brev fram gjort av samma mönsterpapper som bakgrunden. Kan det vara ett kärleksbrev?


Materiallista- Scrapbooking hos Scrapgalen:
Cardstock: Bazix Cardstock -Lime
Mönsterpapper: Jillibean Soup: Blossom Soup- Cornmeal.
Studiopaint: Sky Blue och Painterly Pink.
Stämpel: Fåglar på kvist från Skymning Design
Privat hobbyfärg vit, kraft bakom mönsterpappret och till kuvertet, fjädrar,blomma och brad.

Tack för att ni kikade förbi! Kram! Catta

Inga kommentarer: