fredag 30 september 2011

3 Bugs in a rug

Nu är vi i designteamet igång med att skapa för fullt av av allt nytt material Scrapgalen fått in! Håll utkik de närmaste veckorna, jag är säker på att inläggen kommer hagla!
Idag ska ni få se en första layout jag gjort med sockersöta papper från 3 bugs in a rug.
Bake me a cake heter serien, och går i läckert gult-turkost-rosa. Mums!

Det blev en layout med ett första foto på min yngsta son. På fotot är han bara någon timme gammal!
 Jag tyckte jag var lite fyndig när jag kom på att scrappa om en födelsedag i dess rätta bemärkelse ;-)

Vimplarna är väl för söta? Det är diecuts som du lätt trycker ut och använder ihop med papprena! Jag har limmat dem på gult papper för en extra effekt.


Ljuset gjorde jag av en bit papper som jag rullade. Lågan klippte jag ur samma papper som jag skuggade vimplarna med. Det är baksidan på Eat Cake. Jag chalkade lite runt kanter och längst ner. Tårtan är figurklippt ur samma papper och fäst med 3D-kuddar för att poppa ut från pappret!

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Frosting, Eat Cake och Fun.
*Diecut shapes Bake me a cake
*Små ord-stickers, Authentique Diction
*Titelbokstäver: My Little shoebox Mini Alphabet stickers. Finns i massor av härliga färger, kika här! Dessutom underbara thickers från American Crafts, Delight heter dom!

Tack för mig!


Inga kommentarer: