onsdag 23 november 2011

Julen närmar sig....

Tänk att det nu närmar sig jul, det lockar mig att skapa med förra årets julfoton. Jag sparar alltid julfotona ett år framåt för att i november och december scrappa med mina favoriter. Det får mig att komma i stämning på nåt sätt ;-)

Idag tänkte jag visa en layout jag gjort med underbara Lilybee-papper, som visserligen inte är en julserie men de här softa mjuka underbara färgerna gjorde att jag ville skapa med fotot på julbordet med Aston längst bort. Jag har länge tänkt skapa om temat vad vi har för mat på julbordet i vårt hem. Nu blev det äntligen av!


Jag har målat med akrylfärg och sen gesso genom en telgelstensstencil, stänkte ut mist genom att skruva av korken och stänka med röret. Jag klippte sen flaggor ur de fina mönsterpapprena och placerade ut dom, ritade fusksömmar, satte fotot på 3d-kuddar och pluttade sen dit lite utstansade cirklar, blommor och strasstenar.




Materiallista - scrapbooking hos Scrapgalen
Papper:
Lilybee Design "Memorandium - Whiteboard" (text), Lilybee Design "Memorandium - Time clock" (gul, rutigt), Lilybee Design "Memorandium - Office blue" (turkos, prickar)
Bokstäver: Lilybee Design "Memorandum" (svarta), Bellablv (turkosa)*
Färg: Studio (gesso), Adirondack Dabbers (turkos)*, Shimmerz Vibez (grå mist), Tattered Angels Glimmer mist (gul mist), svart mist*
Dekorationer: Lilybee Design "Memorandum" (journalingsticker), YouDo (strass), Prima (stor cremefärgad ros), Prima (mellan cremefärgad ros), brun ros*, minirosor*, stjärnnål*
*privat
Scrappa lugnt!
/webmosterhelene

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja! En mycket bra idé att scrappa om vad man äter till jul! Jag ska tänka på att fotografera vårt matbord på julafton! Mycket snygg layout också! :-)

Mija ♥ sa...

så härlig LO!! ljuvliga effekter och färger - mums!

pojjo sa...

jätte läcker lo... älskar de små färg pluttarna :D

webmosterhelene sa...

Tack vad rara ni är!!