tisdag 22 november 2011

YouDo för (nästan) hela slanten!

Jag gillar verkligen YouDo!
De har på senaste tiden kommit med massor av fina och tuffa saker! Ni har väl sett de tuffa wellpapp-ramarna, de användbara bakgrundsstämplarna, halvpärlorna i så användbara färger, och nu senast: Tuff washi-tejp i flera olika mönster!

Ni ska få se en layout jag gjort, där avsikten från början inte var att använda bara en massa YouDo, men det blev så ändå... ;-)

Lite Jillibean ser du också! De härligt röda pappersbitarna med vita stjärnor kommer från serien Christmas Eve Chowder.
Bakom fotona använde jag en av bakgrundsstämplarna från YouDo, kitet med tre olika stämplar heter Background Playful. Från samma kit kommer stämpeln med journalingraderna som du ser till vänster om fotona.

Ja, jag är lite såld på vimplar som dekorationer just nu... Det är så läckert! Dessa gjorde jag av washitejp. Lite pilligt men värt besväret! Jag klippte av en bit tejp, vek den dubbel och klippte sedan ur en flik i ena änden.
Sen sydde jag fast vimplarna med symaskinen.


Blommorna var från början ljusgröna respektive rosa. De fick snabbt och lätt en annan nyans med mist från Shimmerz! De täcker bra!
Du anar dessutom blå mist bakom fotona, det är Tattered Angels.

Materiallista, scrapbooking från Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Jillibean Soup Frozen Haddock
*Titelbokstäver: American Crafts thickers Delight
*Blommor, privata
*Sugar dots (sitter som blom-mittar): YouDo Limellos
*Mist: Tattered Angels Cornflower samt Shimmerz  Bleading heart och Lime in da Coconut
*Washi-tejp: YouDo Shibuya och Ginza


2 kommentarer:

pojjo sa...

*ler* kan bara hålla med att Youdo har underbara produkter.. ja har ju turen att jag får pröva dom i förväg :D UNDERBAR LO Ulrika :D

AnnaB sa...

Vimplarna är ju underbara! Supersnygg layout!