måndag 21 november 2011

Lagom med Jul

Lily Bee Designs julserie Jingle är sådär lagom julig tycker jag. Fin färgskala i mossgrönt, vinrött, beigt och med några stänk av gråblå.

På dagens layout har jag gjort en enkel lapptäcksgran. Jag har först klippt ut en gran som jag täckt med rivna pappersbitar, klistrat fast dem med modge podge (både under och översida)och när det torkat har jag klippt till kanterna och strukit över ett tunt lager med gesso.

HansaGodJul3

HansaGodJulDetalj3

Även "tomtesäcken" fick en finnish av gesso.

HansaGodJulDetalj2
Petra har precis fått in nya label holders. Här har jag varit nostalgisk och stoppat i remsor med bokstäver, när jag började scrappa för 5-6 år sedan var det "hett".

HansaGodJulDetalj
Älskar dessa bokstäver, perfekt storlek. Och en bit washitejp kan göra mycket.


Tack för alla fina bidrag som vi hittills har fått in i vår Adventsutmaning, men vi vill såklart se mer. Så fortsätt skapa! För att vara med i den första deltävlingen har ni tills fredag (25/11) kl 16:00 på er att ladda upp ert bidrag:)


1 kommentar:

Ulrika sa...

Kul idé med granen! Och en ännu roligare idé med "julklappssäcken"!! :-)