onsdag 7 december 2011

De där benen...

Jag har använt vackra papper från Simple Stories till en layout om Tuvas smala fjuniga ben. :) De är varken smala eller fjuniga längre, men på det här fotot var hon bara tre veckor och fortfarande väldigt pyttig.

Närmast under fotot har jag använt en av fotomattorna från det smarta pappret med två stycken fotomattor och tre stycken citatrutor. Pappret är dubbelsidigt och indelat precis likadant på baksidan, så sammanlagt har man fyra vackra fotomattor och sex citatrutor att välja bland.

Jag skar ett jack i fotomattan och petade in ena hörnet av mitt foto där. Jag har också sytt en söm med symaskinen runt fotomattan, och en runt det rutiga pappret.

Över min bakgrund har jag skvätt utspädd vit akrylfärg och jag har också sprayat med lite Glimmer Mist.


De fina blommorna fick sig också en dusch av Glimmer Mist.



Materiallista - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: Simple Stories Generations Fotomattor och Citat, Always & Forever
Accenter och Effekter: Vit akrylfärg, Glimmer Mist
Dekorationer: Prima Sherwood Rose, Bokstavsstickers Simple Stories, bling