onsdag 21 december 2011

LilyBee Designs

Nu blir det flera dagar med LilyBee Designs och Jingle här i bloggen! Julig och vintrig inspiration passar väl finfint så här under de allra sista hektiska dagarna innan jul. Eller har ni allt under kontroll så att ni bara kan slappa (och scrappa kanske!) i väntan på tomten?

Jag har gjort en layout om snö. Jag har tyckt att det har varit helt ok att vintern har dröjt. Det är ändå rätt mycket bök som snön för med sig, i form av till exempel snöskottning och varma kläder att hålla ordning på... Men i slutet av förra veckan blev jag till sist lite less. Så länge vädret var torrt var det en sak, men regn och slask och gegga klarar jag mig helst utan. Då skulle jag verkligen föredra att vintern tog fart på riktigt och det fick det här fotot från förra året hjälpa till att illustrera. .

Jag har använt de fina Jingle-papprena från LilyBee, tillsammans med en alldeles ljuvlig blomranka från Prima. Jag sydde en hel del på symaskinen och lät trådarna hänga kvar.


Jag använde gamla chipboardthickers till min titel, men piffade upp dem lite med hjälp av Glimmer Glam i färgen Chandelier. Det är en genomskinlig färg som ger ett fantastiskt glitter som inte är så lätt att fånga på bild.



Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: Lily Bee Designs - Jingle - Egg Nog, Peppermint, Frost
Dekorationer: blomranka från Prima - Holiday Celebration, Frost Vine, AC Thickers*
Accenter och Effekter: Tattered Angels Glimmer Glam Chandelier
* = privat

Julpyssla lugnt nu!

Inga kommentarer: