fredag 6 januari 2012

En skiss - fyra layouter DEL 1

Hej! DT Ulrika här! Jag tänker ta över bloggen helt, åtminstone i två dagar! ;-)
Jag plockade fram lite papper och satte igång med en layout. När jag var klar kom jag på att jag kunde ta fram papper ur andra pappersserier, och använda samma design.
Sen gick det av bara farten, och det blev totalt fyra layouter! Det blev ju faktiskt ganska enkelt när man redan hade själva designen klar!

Idag visar jag två av layouterna, och imorrn kommer de andra två! Så glöm inte bort att kika in imorrn igen! Så här ser min första layout ut:


Här har jag använt härligt pastellfärgade Jillibean Soup för att illustrera hur sommaren liksom aldrig tog slut, kommer ni ihåg? Några av mina blommor i trädgården fick nippran och blommade om! T.ex. den där prästkragen och mitt fina aprikosträd som iofs står i växthuset...
.

Gemensamt på alla layouter är att jag använt mist och stänkt med, samt att jag använt min egen handstil till min journaling. Jag har också använt små foton i wallet size.
I övrigt har jag arbetat efter min "skiss" som jag bara har nertecknad i huvudet,och placerat ut foton, titel och dekos efter den!


Den andra layouten kommer här:


Här har jag återigen använt Jillibean Soup, men denna gång har jag använt julserien. Ni vet väl att ni hittar båda dessa pappersserier i Mellandagsrean som håller på till på söndag! Skynda och fynda!


Visst är de för söta de där pepparkaksgubbarna?!



Tack för titten! Glöm inte att kika in här imorrn för att se de två andra layouterna!

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Sharp Cheddar Cheese, Apple Cider, Boiling Water, Frozen Lobster Tail och Frozen Shrimp
*Die-cuts: Pea Pod Parts (tyvärr slut)
*Titel: Thickers (privata) samt små minialphas från Glitz, tyvärr är båda de vita och de röda slut...
*Rhinestones: YouDo Summerbling
*Mist: Tattered Angels Glimmer mist




3 kommentarer:

Pysselbus sa...

Wow! Vilken cool idé och läckra LOs!!

Kram
Linda

Cornelia sa...

Finfina LO-er!

Det är inte så dumt, faktiskt, att använda samma upplägg. Jag gör själv layouter till mina bonusbarnbarn (de är fyra till antalet) och ibland är det väldigt praktiskt att göra "lika men ändå olika" till dem. De ska ju sitta i varsina album, så jag tycker inte det gör något att man "rationaliserar" lite en och annan gång!

God fortsättning på det nya året!

Jozebelle sa...

Smart att använda samma skiss om man gillar den....

Härliga sidor