fredag 20 januari 2012

Lilybee Design och en bebis

Javisst passar väl söta Lilybee Designs jul-pappersserie Jingle ihop med ett bebisfoto!
Så här blev det när jag skrapade ihop mina sista spillbitar från mitt förra dt-kit:





Först stänkte jag med mist på bakgrundspappret. Sen skar jag några remsor av papprena och fäste upptill och nertill på pappret. På dem sydde jag lite sick-sack-söm.


Jag strösslade ut små cirklar som jag stansat ut med hjälp av en öljettsättare. Tillsammans med mist-stänken och några halvpärlor blev det väl ett ganska bra mönster?


Vimplarna klippte jag ut på fri hand ur papprena.

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Lilybee Design Tinsel, Garland och Frost
*Mist: Tattered Angels Glimmer mist
*Halvpärlor: YouDo Vintage
*Titelbokstäver: privata




2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Vad snyggt det blev!!!
Kram
Linda

Jozebelle sa...

Strösslet var kul som omväxling till alla färgkluttar

Söt bebis med!