fredag 2 mars 2012

Hjärta

I mitt senaste kit hittade jag bl.a ett stort hjärta av säckväv. Jag började med att klippa till formen lite - tyckte att hjärtat blev finare så här..

Jag plockade fram en canvaspanå som jag grundade med gesso....


...sen färglade jag med NeoColor II. Jag stämplade med mina clearstamps och nya "rullstämplar" så använde jag mig av "resistteknik" med Multi Medium.


Hjärtat av säckväv målade jag med ljusgul akrylfärg innan jag öste på med cracklepaint "picket fence". När den torkat lade jag på lite röd och ljusgrön NeoColor II längs med kanterna.


Jag limmade fast hjärtat på min pannå och gjorde ett "paket" med hjälp av ett rejält snöre.

Materiallista ScrapGalen:

Hjärta av säckväv
NeoColor II
Gesso
Multi Medium
Template
Clearstamps
Rullstämplar
Crackle paint

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Oj så fint!! Vilka läckra färger!! Jag gillar den lite "ruffiga" stilen det blir med säckväv och jutesnören och sånt!!

Jeanette Nyström sa...

Åhh, så läckert. Passar perfekt som present!!

/Jeanette (Jeany)

Tanja sa...

Kanonsnygg!

Hanna-Marie sa...

wow! supersnyggt Mija.