söndag 6 maj 2012

Canvas med många lager...

Jag har gjort en liten canvasduk där jag lekt loss med allt möjligt, så som Studio Multimedium Gloss, akrylfärger från Studio, neocolor II-kritor, Pitt Pens och gelatos. Flickan och de två fjärilarna klippte jag ut från det mönstrade pappret Soiree från Pink Paislee.

Jag har gjort bakgrunden i massor med lager och både skrivit text och ritat lite streck och krumelurer, som sedan till största delen dolts av nya lager med färg. Men att de ändå finns där, och skymtar lite grann, gör absolut min lilla canvas mer intressant än om den bara varit målad i ett enda lager.



I nedre kanten använde jag en stencil/schablon från Crafter's Workshop tillsammans med svagt rosafärgat multimedium.



Ringarna gjorde jag med en tandpetare för att få fram lite mer av de underliggande lagren. Det bruna som ser lite smutsigt ut är gjort med en Neocolor II-krita och flickan färglade jag med Gelatos och en pensel med lite vatten i, innan jag limmade fast henne med multimedium.



Jag använde mestadels en palettkniv till att lägga på färg och multimedium. Jag blandade medium med pyttelite färg, classic teal eller vit akrylfärg. Det gäller att prova sig fram och eftersom multimedium är vitt när det är vått, men blir genomskinligt när det torkar så är det svårt att veta hur mycket färg man ska tillsätta om man vill ha ett lite genomskinligt "möjlkigt" resultat, som det jag var ute efter här. Det är bara att prova sig fram!



Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Papper: Pink Paislee - Spring Jubilee - Soiree
Färg: Studio Akrylfärg Classic Teal och Blank Canvas, Studio Multimedium Gloss, Svart Faber-Castell Pitt Pen, Gelatos, Neocolor II-kritor
Övrigt: Crafter's Workshop Stencil - Mini Peacock Feathers

Jag hoppas att ni alla har en fantastisk helg! Det är jag alldeles säker på att jag har, bland alla scrappare och kurser på Scrapbooking med Hjärta!

4 kommentarer:

Stephi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stephi sa...

dunderfiiin!

Unknown sa...

Så super snyggt.
Kram Elin

Lena B E sa...

Wow, denna tavla är ju helt underbar, sååå fin!! :)
Kram Lena