fredag 25 maj 2012

Hurra, hurra, hurra, hurra!

Letar du efter somriga papper i starka, härliga fäger? Då ska du kolla in den nya kollektionen Country Charm från GCD! Den innehåller superfina blommönster, varvat med mer klassiska mönster som ränder, stjärnor och prickar.

Jag tyckte att stjärnor passade perfekt till en kalaslayout. Min dotter Alva fyller sex år idag när jag skriver det här inlägget (det vill säga igår) och vi hade ett första litet kalas förra helgen.



Jag har dekorerat med chipboardstjärnor som jag målat med akrylfärg och sedan med Glimmer Glam. Jag målade också bokstäverna till rubriken med Glimmer Glam och jag har använt lite gesso på stjärnpappret, under det prickiga pappret och fotot.





Jag ritade lite kluddelutter runt kanten på stjärnpappret.



Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: GCD, Country Charm - Super Star (stjärnpappret och den rödrandiga remsan, Floral Field (det turkosa med prickar)
Färg: Glimmer Glam, Akrylfärg, Gesso, svart penna Faber Castell
Övrigt: chipboardstjärnor (tyvärr slutsålda), twine*, Thickers*

*privat

Jag hoppas att ni njuter av det vackra vädret och att ni får en underbar helg!

Inga kommentarer: