fredag 11 januari 2013

Rosa och turkost med GCD Studio!

Idag ska ni få något färgglatt!
Vilka underbara färger ihop; rosa, turkost och vitt! Jag har verkligen älskat att jobba med dessa papper!
Här kommer en layout med ett foto som ligger mig varmt om hjärtat. Ett foto som i många år legat i min plånbok.
Det är taget för drygt 10 år sen, och den där glada bebben på bilden är nu en 165 centimeter lång 12-åring med storlek 42 i skor! Hahaha!!


Det är ganska lätt att piffa upp ett vanligt enfärgat (framförallt vitt!) cardstock med lite mist. Här har jag sprayat på två ställen och stänkt lite bredvid det! Voilà!






Tack för idag, scrapvänner!









Materiallista:
Mönstrade papper: GCD Studio Vintage Wallpaper, Super Star och Floral Field
Mist: Tattered Angels Glimmer mist
Blommor och halvpärlor från min egen scrapvrå. Men en del finfina halvpärlor hittar du HÄR!

2 kommentarer:

Päivi sa...

Verkligen härliga papper! Och så snygg layouten blev! Allt som är turkost (eller blått...) dras jag till ;)

Tack för återigen för härlig inspiration Ulrika!!!

Trevlig helg!

Helenasroom sa...

Härliga färger! Och ett vitt blankt cardstock är ju bara så roligt att sätta tänderna i!