måndag 11 februari 2013

En canvastavla med ordspråk

Jag fick ett väldigt fint storblommigt papper från Cosmo Cricket i mitt dt-kit från Lillian.
Jag ägnade sedan ett par av mina tågresor till och från jobbet med att sitta och figurklippa ut de vackra blommorna och fjärilarna ur detta papper:


Jag bestämde mig för att göra en canvastavla med de vackra rosa rosorna och några av fjärilarna.
Då passade ju det vackra ordspråket av den kloke kinesen in...
Så här blev tavlan!


Första steget var att stryka hela canvasduken med gesso för att grunda den och "mätta" tyget så att inte annan färg sugs in för mycket.
Därefter duschade jag tavlan (då gesson torkat) med Glimmer Mist genom en stencil för att skapa det gröna mönstret.


Därefter smetade jag gesso genom en annan stencil.
Jag "stämplade" också vit akrylfärg med hjälp av en tom toarulle.
Och allra sist fäste jag mina urklippta blommor och fjärilar med decoupagelim. Notera gärna att de avskurna kanterna på en del av rosorna är inget jag gjort, utan dessa var tryckta ute vid kanterna på pappret. Jag använde mig av detta då jag placerade ut dem på tavlan!



Materiallista:
*Mönstrat papper: Cosmo Cricket Rose
*Stencils, Crafters Workshop Mini Harlequin och Tile Texture
* Tattered Angels Glimmer mist

Tack för idag!

1 kommentar:

Päivi sa...

Fniss... ja tänk var man kan ta med sin hobby :) Att sitta och klippa på tåget till och från jobbet :)

Vilken underbar canvas det blev! Härliga färger! Läckert papper som skapar habegär plötsligt ;)

Ha det bäst