fredag 26 december 2008

Jultraditioner

God fortsättning på er alla! Hoppas ni har haft en underbar jul!
Har ni funderat på vad ni har för jultraditioner i er familj?
Jag minns våra traditioner som vi hade när jag var liten. Några av dem har jag infört i min familj och sedan har vi skapat egna också. Jag vill att mina barn ska minnas julen och allt runt omkring, inte bara julafton och alla paket, så därför bestämde jag mig för att göra ett litet minialbum om just våra jultraditioner.

Petra har ett härligt minialbum från Prima Marketing att altra och detta fick jag i mitt första DT paket tillsammans med Making Memories julpapper. Dessa passade utmärkt till detta projekt som jag tänkt på att göra länge!

Så här såg albumet ut innan jag började:
Och så här blev resultatet:

Dessa härliga julpapper är jättefina och dessutom så är det REA på dem fram tom. den 31/12, så passa på att fynda! Jag har dekorerat locket med en grankvist och en kanelstång. Blommor och blad som ni hittar i shopen och runt asken har jag satt ett rött miniracket band.


På sidorna i accordingalbumet har jag skrivit våra traditioner på små tags som sitter nerstoppade i tagpockets. På vissa sidor står det recept och på andra har jag skrivit juldikter.

Jag hoppas att detta ska bli ett kärt minne för mina barn och att när de en gång skaffar egen familj kommer att överföra några av våra jultraditioner hos dem!

Ha en härlig fortsättning på året och passa på att scrappa mycket nu på de lediga dagar som är kvar!

Kram från Christel

Inga kommentarer: