lördag 27 december 2008

Vintertid!

God fortsätttning på er! Hoppas att ni har haft en härlig julhelg! Jag har firat som mamma för första gången och det var fantastiskt!
Idag kommer mina första två alster skapade av Maja Designs underbara Vintertid kollektion. Alla papper går i härliga blåa toner med vintriga motiv! De var väldigt inspirerande att skapa av!

Här har jag skapat en layout om min son och man. Jag har använt arken "Raggsockor" och "Snöflingor". Blommorna är gjorda av arket Kyla och vit cardstock. I mitten av blommorna sitter punkter tagna från Thickers Tinsel silver även "närhet" kommer från det arket! I mitt kit fanns även ett urläckert silvernät band, detta har jag klippt ut löv ur. Se detaljbilden!

När jag såg den söta snögubben på arket "Se det snöar" visste jag direkt vad jag ville göra! Min systerson fyllde 4 år precis innan jul och av snögubben blev det ett födelsedagskort. Jag har även använt "Snögubbar" på mitt kort. Den stora snögubben sitter på 3d kuddar och har fått glitter på hatten. Han är även chalkad för att få snygga kanter. Snöflingorna har jag klippt ut ur filtband. Den fina silvriga 4:an är Thickers Tinsel silver.


Det var allt jag hade att visa nu men det kommer mera från mig med Maja Design Vintertid!

Kramar från LillBlomman

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt fin LO och så mysig med de frostiga pappren