söndag 28 december 2008

Vill du bo i en svamp?

...Nja, jag antar att du har det rätt bra där du redan bor? *flinar* Men för den händelse att du vill göra ett litet "Grattis till nya huset/lyan/lägenheten"-kort så har jag ett litet tips!

Det bästa med denna typ av kort är att det funkar bra att göra med spillbitar - man behöver inte ge sig in och klippa i massa nya papper utan man tager vad man haver. Jag tänker inte ge er någon större beskrivning eftersom idén med kortet är att man ska rita ut formen på frihand. ("Men jag kan inte rita!" säger du kanske - "Bah, humbug!" säger jag glatt, för jag lovar dig att vilken människa som helst kan teckna en bullig svampform!)
Och ja - de underbara papperen är mycket riktigt från Maja Design ("Höstpromenad" - här har jag använt "Varm nyponsoppa" och "Halsduk", fantasieggande namn eller hur?), blandade med ett cardstock i nyansen "Sunflowers Dark".


Jag har lekt lite helt enkelt; satt fast papper ovanpå varandra, använt några distanskuddar för att få lite djup, chalkat alla kanter med en fluid chalk-dyna (Chestnut Roan), embossat den lilla röda dörren (som jag målat med Promarkers) med klart embosspulver för att skapa glans och satt fast lite spets och chipboardblommor som dekoration. Lätt, lätt, lätt! På baksidan kan man sedan skriva sin hälsning till de nyinflyttade eller kanske klistra fast en magnet så att man kan ha kortet på kylskåpet?

Kanske vill du hellre klippa till en stor muffins, eller en kulglass, eller ett äpple, eller en fågel? Jag tycker det är skoj att bara leka runt ibland, eftersom det får mig att inse att det inte handlar om att ha de finaste scrapgrejerna eller de dyraste verktygen utan om att vara kreativ och ha SKOJ!

Stora kramar från DT Anneth (Lillnettan)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att jag kikade runt bland era " gamla " inlägg :) Det här ser skoj ut-måste provas !
Kram fr. Diana