lördag 17 januari 2009

Hjärtformad Layout

Nu inför Alla Hjärtans Dag kommer alla bloggar överrösas med tips på vad du kan hitta på till denna kärkekens dag. Så även Scrapgalens blogg!!!
Webshopen har fått in en hel del nya papper som går i kärlekens tecken och jag har skapat med papper från Jenny Bowlins serie och Making Memories papiere.
Inspirerad av.... ja just det, Alla hjärtans Dag har jag gjort en kärleks Lo till min älskling!


Jag älskar alla olika former det finns på papper nu, för ni har väl märkt att det börjar att bli en liten trend att skapa Lo:s med annorlunda former! Hittar du inte formen du vill ha så är det bara att klippa till med saxen. De fina mönsterkanterna runt Lo:n får du till genom att använda dina mönstersaxar. (kolla in artikeln som Lillblomman har gjort här på bloggen).
Kollar man in CHA nyheter så ser man att det bara kommer att bli mer och mer populärt med scalloped papper.

Här kommer min hjärte Lo:

Här har jag rivit papper från Making Memories Paperie Rouge och Jenny Bowlin´s Red Love Song. Bakom fotot har jag satt fast ett kalenderkort, oxå från Jenny Bowlin.
Sedan har jag klippt uten bit från MM Flocked Dots och gjort hål i och trätt rött sidenband i. Det blev en ganska häftig effekt!

De röda blommorna kommer från Daizy Crazy Jasmine, blandade färger.

Övrigt: Alfabetena som jag använt till titeln är från QK Aquarius och Washington Grande. Inom kort kommer ni att kunna beställa från hela QK sortiment här hos Scrapgalen så håll ögonen öppna!

Visar en liten närbild taget från en annan vinkel så ni kan se 3D känslan i Lo:n.

Jag har satt fast spets runt hela det hjärtformade CS och sedan sytt fast det på ett annat CS. på så vis kan man sedan vika upp kanterna lite. Charms och bladen är privata, övrigt material hittar ni i Webshopen.

Scrappa på!

Kramar från Christel


Inga kommentarer: