onsdag 28 januari 2009

Kärlek i luften!

Snart är februari här och alla hjärtans dag närmar sig med stormsteg! Vi i Scrapgalens DT team vill gärna lyfta fram de underbara och kärleksfulla papperna från Making memories som finns i butiken! Serien heter Love notes och i den ingår underbara papper i rosa och rött, band, jornaling books, diecuts och pins.


Mitt första alster är skapat med papperna Cherry blossom och Pillow ticking. Jag har dragit ihop ett band genom att tråckla med sytråd och sedan gjorde jag en rosett. Jag fäste en diecut tag med en av de söta pinsen. Min journaling har jag skrivit på ett ark ur journaling boken. Layouten handlar om våran förlovning som skedde på Korfu 1993! Jag tyckte fotot passade så bra till papperna och temat! Tänk det är snart 16 år sedan, länge leve kärleken!



Att ge den du tycker om ett kärleksbrev på alla hjärtansdag är en fin gest. Ibland kan det vara svårt att skapa detta till en man. Det ska ju vara rött och fint men inte för gulligt! Här har jag gjort ett fodral till mitt kärleksbrev, nej DET får ni inte se, som jag ska ge min man.


Återigen Pillow ticking papper och det snygga bandet från bandpaketet som finns i serien. Här har jag även klippt av en border från ett jornalingblad och pyntat med. Jättenkelt men fint att lämna brevet i!

Massor av scrappiga kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: