måndag 13 juli 2009

Mera färgglada alster från mig!

Här kommer ytterligare alster skapade med papper från Kaiser i härliga färger!
Att skapa i lila kan vara en utmaning men med rätt färger till blir det oerhört snyggt! Här har jag valt svart och grönt som accent färger. Jag har börjat med ett mörkt lila cardstock i botten sedan har jag klippt en ljusare lila cs med scalloped sax. I varje båge har jag dutta svart Pearlmaker. Jag orkade inte stansa hål:) Två mönstrade papper ligger sedan, Passionfruit och Chantilly. Den gröna stora swirlen har jag ritat själv och sedan klippt ut. Den är även dränkt i grönt Stickles. Sedan gjorde jag cirkelblommor av mina spillbitar och dekorerade mitten med svarta halvpärlor. De vita blommorna är från Prima de hittar ni här. Bakom fotot sitter ett superfint brett svart band flockat med svart sammet.

Alltid när jag får kit av Petra använder jag upp allt till minsta smula! Blir det spill över är det perfekt att göra ett kort, eller två! Här har jag använt baksidan av Kaiser-Blue heaven i botten. Den mörkgråa scalloped kanten har jag klippt ur från Kaiser-Chantilly. Den söta stämpeln kommer från Tingtura. Liknande motiv hittar ni här. Den vita prickiga bakgrunden har jag embossat med Cuttlebugs swiss dots. Och sist har jag använt de supersöta grön och vitprickiga bokstäverna från October Afternoon. Det är verkligen prisvärt att köpa dessa stickers!

Det var allt jag hade att visa denna gång! Hoppas att ni har en skön sommar med sol OCH pyssel! Kramar från LillBlomman!


1 kommentar:

Malin sa...

Det blev ju riktigt fint med de olika lila nyanserna!! Diktigt inspirerande alster! :)