söndag 16 augusti 2009

Två liftade kort

Hej! Jag har inte haft så stor scraplust den senaste tiden, och i min jakt på inspiration satt jag i förmiddags och surfade runt som vanligt och kikade i massa scrapbloggar. Inget lockade... Då föll min blick på fönsterbrädan där jag har staplat upp alla födelsedagskort som jag fick av mina goa vänner när jag fyllde år - alla fina DT-kompisar skickade ju kort, och jag blev genast sugen på att lifta ett par av dem:


Visst är de vackra? Det till vänster är gjort av Lillblomman och det högra är CillaT's.



...Och här ser ni mina liftningar! Att lifta innebär alltså att man inspireras av och till viss del tar efter exempelvis upplägg, tema, färger, placering av dekorationer...vad som helst! Ett bra knep att ta till när man har slut på inspiration! Ofta börjar jag att lifta något med intentionen att göra ett alster som är ganska likt, men sedan börjar idéerna komma och slutresultatet blir i många fall ganska olikt originalalstret.

Material från shoppen: Papper - My Mind's Eye "Penny Lane - Graceful Cirkles" och "Passion - Robin's Eggs". Övrigt: Cuttlebug Embossingfolder "Script", embossingpulver "Clear", Martha Stewart "Doily Lace".

Kram på er!
/Lillnettan

Inga kommentarer: