onsdag 30 september 2009

Nu börjar det=)

Julen flyttar in i Scrapgalenbloggen! Petra har fått in underbara julpapper, både från Graphic 45 och Inkido så de kommer att presenteras under några dagar här i bloggen.

Jag har skapat en layout av Graphic 45s serie Christmas Past, underbara färger och mönster! Tillsammans med papprena hade Petra plockat med bl a blomster och spets från Prima och Stickles (Icicle). Jag är inte så glittrig av mig i vanliga fall men det var fantastiskt roligt och effektfullt att sprida glitter på layouten så det gjorde jag! Halva flaskan gick åt=)

I botten har jag använt Bazzill Dotted Swiss-Sand box och mönstrade papper från Graphic 45-Christmas Past. Blommor, spets och bling från Prima. Den gröna swirlisen kommer från Pin Paislees alfabet Expressions glitter alpha. Bokstäver som målats och glittrats och de vinröda blommorna är privata.

Tags från Christmas Past Tags - die cuts. Så användbara och perfekta att ha på julkort!

Här har det glittrats! Svårt att få snyggt på bild men jag kan lova att det är läckert i verkligheten=)


Det har varit (och är) jättemysigt att börja pyssla till julen. Så, se så in i butiken och botanisera bland alla härliga papper och dekorationer. Och passa på att utnyttja de sista självande timmarna av Scrapgalens födelsedagsfirande - slutspurten har börjat!

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack